lördag 3 augusti 2019

Hej på er!

Du ska känna dig riktigt välkommen till mig blogg. Initiativen till bloggen har funnits under en lång tid men har haft svårt att hitta rätt läge och rätt motivation till att starta resan. Nu är den i alla fall i full gång och jag känner mig taggad att få presentera mina framtida val och idéer till er. Förhoppningen är att vi kommer lära oss mycket av varandra och att vi på så vis skapar bättre förutsättningar till att nå våra mål tillsammans. 
Resan mot en miljon (som är mitt första delmål) är som sagt redan i fullt antågande och i skrivandets stund har jag en portfölj värd ca 12 000 kr på Avanza. Tanken är att med hjälp utav placeringar kunna nå mitt mål om att bli finansiellt oberoende innan jag är 30 år. Nuvarande ålder är 18 år, så förhoppningarna finns där. 
Vad som kommer hända när jag nått en miljon tar vi vid det stadiet. Troligtvis kommer jag vara så motiverad och inspirerad vid det tillfället att jag vill fortsätta resan mot nästa miljon(er), kanske för att jämföra hur mycket fortare det går.
Jag vill i mitt första inlägg passa på att hedra alla svenska bloggar jag läst (petrusko, kronan till miljonen, osv) som var bloggarna som på riktigt väckte mitt intresse och som än idag är mina favoriter. Beröm till er.
Nu tycker jag vi kör igång och bevisar för alla att man med engagemang och tid kan nå hur långt som helst!
"Alla kan bli rika på aktier, men man får inte ha bråttom" - Warren Buffet




3 kommentarer:

  1. Lycka till!
    Är du bara diciplinerad och tålmodig har du alla chanser i världen att lyckas bra, då du startar i så tidig ålder.

    /TE

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det känns som en bra ålder att börja eftersom snöbollen då kan börja rulla tidigt. Kul att du tittade på min blogg, hoppas vi kan inspirera varandra! :)

      Radera
  2. Vilken fin hemsida du har. Har inte sett den tidigare. Välkommen till bloggosfären iallafall och lycka till med dina mål framöver.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera